DİDEM

OĞUZ

VİZYONUM

Öğretmek, bilgi aktarmaktan daha çok, karşındakinde “öğrenme arzusu” yaratmaktır.

Piyano öğretmeni olmak için adım attığımda, kendime verdiğim ilk söz; ne olursa olsun öğrencilerime piyanoyu sevdirmek için elimden geleni yapacak olmamdı.  İlk dersim 7 yaşında çok hareketli bir erkek öğrenciydi ve derse gelir gelmez “aa bu ne?” deyip metronomumu kırdı. Ders boyu değil herhangi bir tuşa basmak, tabureye dahi oturtamadım.  Belli ki dışarıda parkta oynuyor olmayı tercih ediyordu. İlk dersimin sonunda ağlamıştım. Bu öğrencimden çok şey öğrendim. Bazen de çok sakin ve yetenekli öğrencilerin olmayabileceğini, ve fakat onların da piyano çalmayı çok sevebileceklerini gördüm. Kendime verdiğim o söz sayesinde, eğitimde yaratıcı fikirler ortaya koyup sonuçların olumlu olduğunu öğrendim.  O erkek öğrencimle 2 yıl çalıştık. Ve devam eden yıllarda her öğrencim ortalama en az 4-5 yıl piyano eğitimlerine devam ettiler. Onlarca öğrencimi “mezun ettim”. Hala 10 yılı aşkın süredir ders almaya devam eden öğrencilerim de mevcut.

Ders işleyiş biçimim çoğunlukla aynı olsa da, öğretme ve iletişim kurma şeklim öğrenciye özgüdür.  Çocukların kimi daha girişken, kimi sessiz, kimi daha hareketli, kimi çekingen. Dolayısıyla hem görsel, hem işitsel, bazen dokunsal öğretme ve iletişim kurma yöntemlerini kullanırım.

Yaşa ve seviyeye göre seçtiğim, düzenlediğim piyano metotları oluşturdum.  Her öğrenci mutlaka nota okuyarak ilerler. Amaç, müziği öğretmektir, ezberletmek değil. Seviyeleri ilerledikçe karşılarına çıkan bir parçayı kendi başlarına çalabilmeliler. Bunun için her ders solfej çalışırız.  Çalacakları parçayı teknik ve müzikal bakımdan anlamaları için müzik teorisi mutlaka öğrenilmelidir.  Parmak egzersizleri ve belirli etütlerle çalışarak, şarkılarımızın daha kolay öğrenilmesini sağlarız.  Gerek kendim çalarak, gerekse farklı müzisyen yorumlarını dinleterek çalmak istediğimiz parçayı tanıtırım, bestecisi hakkında sohbet ederiz.  Bazen de minik piyanistlerimle derse mola verip, müzikal terimleri kelime oyunu haline getiririz ya da çaldığımız şarkıların hayalimizde canlandırdığı resimleri çizer boyarız.

Sınav ve konser hazırlıkları ise bambaşkadır.  Bir hedef doğrultusunda çalışmak, biraz daha fazla disiplin ve kararlılık gerektirir.  Eğitim takvimi ve öğrencinin kapasitesi doğrultusunda herkese çalışma kağıtları hazırlarım.  Motivasyon olsun diye bazı teknolojik uygulamaları kullanıp, düzenli ve disiplinli çalışmayı eğlenceli hale getirmeyi hedeflerim.

Her ders verimli ve keyifle geçer.  Velilerimi belirli aralıklarla öğrencilerimin durumu hakkında mutlaka bilgilendiririm. Piyano eğitimi de, öğrenci-öğretmen-veli üçgenini güzel kurduğumuzda çok başarılı sonuçlar verir.

Eğitim vizyonumu sizlerle paylaşırken, konuşma dilini tercih ettim. Gerek velilerim gerek öğrencilerim her zaman her konuda bana samimiyetle ulaşabilirler. Piyano, dersler ya da sınavlar ile ilgili merak ettikleriniz olursa iletişim menüsünden bana yazabilirsiniz.

Müzik hep hayatınızda olsun. Sevgilerimle…